Yorumu Size Bırakıyoruz
Ordu
P.AZ BULUTLU
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ordu Yorum Genel Kredi Kartı Kullanırken Hissedilen "Bedava" Duygusunun Ardındaki Gerçek Ne?

Kredi Kartı Kullanırken Hissedilen "Bedava" Duygusunun Ardındaki Gerçek Ne?

"Nakitsiz etki" olarak tercüme edilebilen Cashless Effect terimi, modern para harcama alışkanlıklarına dikkat çekiyor. Kredi kartı kullanımının insanlara "bedava alışveriş" hissi verdiği yaygın görüşü tanımlayarak bu alışkanlıkların etkilerini vurguluyor. Bu terim, yeni nesil tüketim alışkanlıklarının incelenmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

4 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Kredi Kartı Kullanırken Hissedilen "Bedava" Duygusunun Ardındaki Gerçek Ne?

Nakitsiz Etki

Nakitsiz Etki Nedir?

Türkçe anlamıyla "nakitsiz etki" olan Cashless Effect terimi, yeni nesil para harcama davranışına ışık tutuyor.

Nakitsiz Etki ve Kredi Kartları

Milyonların yaşadığı "kredi kartından harcayınca bedavaymış gibi hissettirmesi" hissini tanımlıyor da denilebilir.

Nakitsız Alışveriş ve Harcama Alışkanlıkları

Parayı nakit olarak bulundurmadığınızda daha çok harcadığınızı fark ettiniz mi?

Parayı Görememek ve Harcama Alışkanlıkları

Mesela, kredi kartını kullanmanın sanki cebinizden para eksiltmemiş gibi hissettirmesi...

Dünya ve Nakitsiz Toplum Yolculuğu

Bu durumu yaşıyorsanız, yalnız değilsiniz; Dünya adeta "nakitsiz bir toplum" olma yolunda ilerliyor.

Ekonomistler ve Psikologların Görüşleri

Bir parayı elimizden kaybetme duygusunu çoktan kaybetmiş sayılırız. Çünkü sadece banka hesaplarımızda olan biteni görüyoruz.

Araştırma ve İlginç Sonuçlar

Ekonomistler de psikologlar da aynı fikirde diyebiliriz: "Parayı gerçekten göremediğimiz zaman daha fazla ödeme yapıyoruz" ABD'deki iki büyük apartman kompleksinde yapılan bir çalışmada, araştırmacılar insanların çamaşır makineleri bozuk para kabul ettiğinde ön ödemeli kart sistemi kullandıklarında olduğundan daha az çamaşır harcadıklarını buldular. Özetle, kartla ödeme yapmak apartman sakinlerinin çamaşırlarına daha fazla harcama yapmalarını sağladı. "Cashless Effect" yani, "Nakitsiz Etki" olarak adlandırılan bu olgu, git gide kendini kanıtlıyor.

Nakitsiz Etki ve Paradan Uzaklaşma

Nakitsiz etki, elle tutulamayan paradan ayrılmakta çok fazla zorluk çekmediğimiz için ortaya çıkıyor.

Nakitsiz Etki Tanımı

NAKİTSİZ ETKİ TANIMI Nakitsiz etki, bir işlemde fiziksel para olmadığında ödeme yapmaya daha istekli olma eğilimimizi açıklar.

Nakitsiz Etki ve Kredi Kartları

Bu, bir şeyi nakit olarak ödemek zorunda olduğumuzdan daha çok kredi kartıyla satın alma olasılığımızın daha yüksek olduğu anlamına gelir.

Nakitsiz Etki ve Dijital Paranın Etkisi

Paramız yalnızca dijital biçimde var olduğunda çok daha kolay davranırız ve genellikle fiziksel nakitle aynı işlemi yapmak zorunda kalsaydık harcamayacağımız parayı harcarız.

Kredi Kartı ve Harcama Alışkanlıkları

Kredi kartımızla büyük alışverişleri rahatlıkla yaparız çünkü para elle tutmadığımızdan değerini fark etmeyiz.

Kredi Kartı ve Geri Ödeme Bilinci

Kredi kartının tam anlamıyla daha sonra geri ödemek zorunda olduğumuz bir kredi limiti olduğunu sıklıkla unuturuz.

Nakitsiz Etki ve Harcama Alışkanlıkları

Nakitsiz etki, aslında sahip olduğumuzdan daha fazla para harcadığımız bir davranıştır.

Cashless Effect Teorisi

CASHLESS EFFECT TEORİSİ Ekonomi ve pazarlama alanında önde gelen bir teorisyen olan Elizabeth Hirschman, nakitsiz etkiyi ilk olarak 1979'da incelemiştir.

Nakitsiz Etki ve Alışveriş Alışkanlıkları

Hirschman, bir mağaza zincirinin farklı şubelerindeki müşterilere hangi ürünleri satın aldıklarını ve nasıl ödeme yaptıklarını sormuştur.

Kredi Kartı ve Alışveriş Alışkanlıkları

Analizi, kredi kartı veya mağaza kartı kullanan kişilerin nakit kullanan kişilere göre daha büyük alışverişler yaptığını ve hem kredi kartı hem de mağaza kartı kullanan kişilerin en savurgan harcama yapanlar olduğunu göstermiştir.

Ödeme Acısı ve Nakit Kullanımı

ÖDEME ACISI "Ödeme acısı" fiziksel parayla ödeme yaparken yaşanan tipik bir olumsuz duygudur.

Kart Kullanımı ve Harcama Alışkanlıkları

Ancak, bir kartı dokundurmak veya kaydırmak bu duyguyu oldukça kolay bir şekilde ortadan kaldırır. 1979-2015 yılları arasında yapılan araştırmalar, kart kullanan kişilerin nakit kullananlara göre daha fazla harcama yaptığı, plansız, aşırı ve sağlıksız alışverişler yapma olasılıklarının daha yüksek olduğu sonucunu desteklemiştir.

Nakitsiz Ödemeler ve Limitler

Nakitsiz ödemeler, bize henüz sahip olmadığımız limitleri sunar.

Ekstreler ve Harcama Kontrolü

Ve birçok kişi, ödeme günü gelene kadar ne kadar harcadığının bile farkında olmaz.

Nakit Kullanımı ve Harcama Bilinci

Akabinde ise yüksek ekstreler ve ekonomik çöküş maddi manevi zarar verici olabilir.

Nakitsiz Etkiden Kurtulma Yolları

KURTULUŞ Nakit paranın fiziksel doğasından yararlanmak, harcamayı görünür ve bilinçli hale getirmeye yardımcı olabilir.

Nakitsiz Etki ve Harcama Bilinci

Açıkçası, ödeme şekli olarak nakite sadık kalmak bizi nakitsiz etkiden kurtaracaktır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Bakan Osman Aşkın Bak, KYK Başvurularının Açıldığını Duyurdu

Bakan Osman Aşkın Bak, KYK Başvurularının Açıldığını Duyurdu